zaterdag 16 november 2013

Las Vegas Dag 6 Amerikaans shoppen

Dag 6 Vrijdag 15 november Amerikaans Shoppen.

De wekker ging om 9.00 en ik had bedacht om beneden een croissant voor ons beide te halen. Bij het ontbijttentje was een lange rij na ongeveer 30 minuten was ik terug op de kamer. Ieder 2 croissants (ik choco) en lekker jus d Orange genieten we van ons uitzicht. Na ons klaar gemaakt te hebben gaan we rond 10.30 op pad naar de S.Maryland Parkway om te shoppen. We lopen aan de achterkant het hotel uit en lopen de Flamingo Road op. Deze moeten we 30 minuten rechtdoor lopen en komen dan bij de straat aan. Onderweg nog veel hotels gezien en winkels. Roberto kreeg ook nog van een man 2 bolletjes wiet aangeboden. Maar gewoon doorgelopen en genegeerd.

Daar aangekomen beginnen we in de Dollar Tree (alles in deze winkel is $1,00). Doet een beetje denken aan onze action alleen nog goedkoper. Veel kerstversieringen en leuke speelgoed dingen voor kinderen. Ik heb nog wat sintkado's gescoord. Bij de kassa vroeg de cassiere of ik 1 speelgoedje wilde kopen (uit een mand) voor de kinderen van de soldaten families. Prima voor die ene dollar. Dus ik pak uit die mand een set autootjes, ze scant het en ik moet het in een grote doos gooien. Ondertussen roept ze door de intercom:" iemand heeft weer iets gekocht voor de soldaten kinderen joehoe." Vonden wij erg grappig. De volgende winkel was de gamestop hier Hier heeft vooral Roberto rondgekeken.

Door naar de Target ( een soort wallmart) Mega groot en alles op het gemak bekeken. En ook een leuke kerstafdeling. Ik heb hier mijn hot en ice creme gekocht voor $5,49 op de Strip bij CVS en Wallgreens $ 11,49 groot verschil. Na deze winkel was het tijd om te lunchen en werd de Mac. Beide aan de kipnuggets (10 stuks is standaard). Verder even op de wifi contact met thuis. Nadat we naar de wc waren geweest waarvoor je om een sleutel moet vragen en hun bepalen wie er mag.

Ontstond eraan de kassa een ruzie tussen een klant (zwerver??) en manager. Manager had iets afgepakt en klant wilde zijn geld terug met de nodige vloekwoorden. Manager was ook aan het bellen mogelijk met politie. Want klant bleef breed bij kassa staan en flink te keer gaan. Je mag bij de Mac 1x een refill pakken binnen 30 minuten mogelijk ging daar de ruzie over. Wij zijn gauw naar buiten gegaan.

Verder naar de Boulevard mall, dit had niet zo veel te bieden qua winkels voor ons en stonden al snel weer buiten. Gaan we langzaam terug lopen naar Flamingo Road en bezoeken nog de nodige winkels. Eerst de Best Buy (soort mediamarkt) Hier heeft Roberto naar allerlei dvd's en nieuwe gadgets zitten kijken.

Na deze winkel door naar Party City (soort feestwinkel alleen 10x groter en uitgebreider). Hier hebben we voor Shannon (nichtje) allerlei spullen voor haar verjaardag in Brave thema gekocht. Wij hebben onze ogen uit gekeken wat er allemaal te koop is en wat voor thema's je kan bedenken geweldig. Met weer een tas vol, waarbij de man achter de kassa ook nog wat vergeet aan te slaan. Ik heb 5x bekers en hij slaat er maar 1x aan.

Lopen we naar Toys'R us kijken hier ook rond, dit is een hele grote winkel. Kopen nog iets voor een feestdag en lopen dan naar de bus. De bus komt snel en we nemen de 202 voor $2,00 enkele rit terug naar hotel. Zo ongeveer de gehele rit worden we vermaakt met een echtelijke ruzie over de telefoon van een dame met haar man. Het gaat over vreemd gaan, geen geld geven voor hun zoon enzv. En natuurlijk in elke zin allerlei vloek woorden. Andere bus genoten zeggen er iets van maar niets helpt. Vlakbij de halte waar we eruit moeten is het erg druk, er blijkt een ongeluk te zijn gebeurd en 2 auto's total loss. Ze worden juist weg getakeld. We stappen uit en lopen via de achterkant het hotel weer in.

Zijn rond 16.00 weer op de kamer. Tijd om even te relaxen iets te drinken. Om 18.00 gaat de wekker en we maken ons klaar om te gaan eten onze keuze is gevallen op Margaritaville. Heel leuk sfeervol restaurant. De wachttijd was 10 minuten en kregen een beeper(soort ronde schrijf lijkt op ijhockey puck). En die ging na 10 minuten knipperen en trillen en kon je je melden bij de balie en mocht je naar binnen. Vlak nadat wij zaten begon er een showtje/ dansje met 3 steltlopers erg gezellig en een leuk deuntje.

Gegeven moment volcano alarm en begint er iets te pruttelen en duikt er een mooie dame op uit de volcano ze doet op de haak wat circus acts, wat ze normaal op een hoepel doen. Erg leuk gedaan. Het eten was ook erg lekker ik een steak en Roberto Jerk Chicken.
Na dit alles besluiten we om naar de Fashion Showmall te lopen hier nog even te winkelen. Roberto kijkt bij Game stop, Apple store en de gister geopende Microsoft Store. Ik ga de Disneystore nog maar even in en scoor een nieuw pin van Stitch als Elvis met Las Vegas erop. Helemaal top. Ondertussen loopt het tegen 21.00 uur en sluit te mall.

Wij lopen verder naar Circus Circus en maken in de mac daar een stop voor een lekker ijsje. Ik had een nieuwe smaak Mc Flurry praline/cream erg lekker. Het circus circus hotel ingelopen, nog wat foto's gemaakt en even gekeken wat is anders/ nieuw. Wat ons vooral opviel hoe stil het was voor vrijdagavond 22.00, hoeveel Mexicaanse gezinnen er waren en hoe weinig gokkasten er achterin nog stonden. Ook veel winkels al dicht. Onze vorige 2 bezoeken verbleven in Circus Circus. (2007 en 2009)
Hier overgestoken langs het Rivera gelopen verder nog wat goedkope winkels bezocht, maar het is in dat gedeelte erg stil pas rond Venetian wordt het drukker met mensen op straat. Bij Venetian staat de kerstboom nu ook aan van veraf is het mooi,
van dichtbij niet zo geslaagd. Je ziet veel netjes geklede mensen die uitgaan. Grappig veel dames lopen met hun hakken in hun hand en hebben platte schoentjes aan. Soort gymschoen idee, die kan je dubbelvouwen en in je handtas doen. Na nog een stop bij Wallgreens voor wat te drinken. Waren we rond 23.00 op de kamer. Lekker even drinken en ik sliep rond 0.00. Roberto keek nog een film.