donderdag 14 november 2013

Las Vegas dag 4 Shopdag

Dag 4: dinsdag 13 november: shopdag

De dag begon als gebruikelijk om 9.00 met ons ontbijtje (evergreens en iets te drinken) voor ons uitzicht. Lekker kijken. Vanochtend moesten we ook onze helikopter vlucht bevestigen. Aantal keer geprobeerd te bellen maar dit lukte niet. Er werd niet opgenomen. Wel een mail gestuurd. Het plan was om eerst naar Mandalay Bay te gaan om ons buffet daar te regelen voor vanavond. We moesten vanwege bouw werkzaamheden omlopen en eerst oversteken naar Ceasar's en zo naar Bellagio, hier naar binnen gelopen om de gratis tram richting Monte Carlo te nemen. Gewoon weer lekker rondkijken naar al dat moois. Door Monte Carlo naar de Strip gelopen.

Richting Excaliber en daar de gratis tram richting Mandalay Bay te nemen. Hier bij de Mlife desk onze bon in gewisseld. Ging heel soepel en krijgen een voucher met voldoende bedrag. Vanavond eten we ter waarde van $60,00. We besluiten om richting de Sign te wandelen zo'n 15 minuten vanaf hier. Ondertussen sms'en we Willy (schoonmoeder) en zij ziet ons op webcam bij het Sign staan erg grappig. Hier wat foto's genomen. Ik werd nog door een man geïnterviewd voor het lokale nieuws. Zal wel. We besluiten om richting de Town Square mall te wandelen. Je loopt zo vlak langs het vliegveld en zien continu vliegtuigen op stijgen. Ook lopen we langs het Maverick (helikopter) kantoor en besluiten binnen onze vlucht persoonlijk te bevestigen. Dus dat is geregeld. Zien daarna ook nog 2 helikopters vertrekken. Ze zweven eerst heel laag boven de grond naar hun vertrek plek apart om te zien.

Lopen door naar de mall, dit is een openlucht mall en lijkt op een gezellig dorpje met straatjes enzo. En eindelijk hier zijn kerstversieringen. Alle lantaarnpalen versierd, kerstboom op het plein, dorpje voor de kerstman gemaakt en er staan een aantal standbeelden van de kerstman. Erg leuk. We gaan eerst wat eten en drinken met name. Is gewoon 28 graden.

We kiezen voor California Pizza Kitchen. Kunnen buiten zitten in de schaduw heerlijk. We hebben hier wifi dus kletsen even via what's app met de familie en plaatsen foto's op FB. De pizza smaakt heerlijk en wij drinken beide 2x onze beker leeg. Lang leven gratis refill en hebben zo bijna 1L naar binnen.

We lopen alle winkels rond, ik koop voor Stitch (onze hond) een leuk sjaaltje en zien nog een paar leuke dingetjes. Die we nog onthouden. Na hier rond gelopen te hebben besluiten we richting de bushalte te gaan, kaartje te kopen en door naar de premium outlet south te gaan. Hier kijken we ook overal weer lekker rond. Kopen beide een paar nieuwe nike's voor nog geen $50,00. Super deal. Verder scoren we her en der sinterklaas kadootjes en natuurlijk ook in de disneystore. Na alle winkels gehad te hebben nemen we nog iets te drinken en gaan terug naar de bus richting hotel. Ondertussen loopt het al tegen 16.00.

Dus al weer flinke tijd op pad. Op de kamer rusten we even uit en gaan ons rond 18.00 douchen en op weg naar de bus voor ons buffet bij Mandalay Bay. Dit buffet is $1,00 duurder dan gister. Maar hier zit alle dranks wel en niet-alcohol bij inbegrepen en gister alleen niet-alcohol. Verder is het enige wat wij voor deze maaltijden betalen de fooi. Echt ongelooflijk dat je dat gratis kan verdienen. De keuze is ook ruimer en uitgebreider dan gister. Zo veel lekkere dingen. Ik heb weer vlees en aardappel en laat door een kok mijn eigen pasta saus creëerden met pasta erbij smaakt heerlijk. Lekker vers fruit met ananas en aardbeien en daarna nog cheese cake en ijs. Roberto heeft 2x warme gerechten veel vlees keuzes en 2x vers fruit. Wij zeggen voor die ene dollar meer zekers Mandalay Bay.

Als we genoeg hebben lopen we naar buiten voor wat avond foto's en besluiten bij mgm de bus naar Freemont Street te pakken. Komen hier rond 21.00 aan en zien precies de lichtshow van Bon Jovi wat is dat toch gaaf. Na een wc stop lopen we door de hele freemont street, kijken weer naar alle lampjes en de meest vreemde figuren op straat we zien Tupac, de donkere van the A-team, 1 uit the Hangover met de baby op de buik (Alan), 3 nonnen die hun borsten laten zien met tepelhoedjes en een piraat met blote borsten ook afgeplakt. Verder verschillende stripfiguren en dan nog 3 live optredens op verschillende podia's met oa Elvis. En sexy dames dansend op de bar. Echt je kijkt je ogen uit. Nu geen foto's gemaakt, alleen maar sfeer geproeft. Na 3 kwartier pakken we de bus terug en zijn rond 22.30 weer op de kamer. Ik slaap snel.